Nejlepsi cviky na ramena

bannery-blogeros (2)

V dnešním článku se se zaměříme na ramena. Ramena a deltové svaly jsou velmi častým základem pro hodnocení celkové postavy nejen u kulturistů ale i u obyčejných lidí, kteří cvičí pro radost. Tvoří také základní kámen pro tvar trupu do V. Pojďme se tedy podívat na cviky, díky nimž dosáhneme vysněných cílů.


Tlaky s jednoručkami


Při tomto cviku je výchozí polohou sed na lavici se sklonem opěradla přibližně osmdesát stupňů. Lopatky musí být stažené k sobě, hrudník napnutý a nohy jsou zapřeny do země. Jednoruček se držíme tak, aby svíraly pravý úhel. Před zahájení cviku se nadechneme a s výdechem tlačíme jednoručky nahoru. Důležité je úplně nepropínat ruce.


Upažování na kladce


U upažování na kladce je důležité širší rozkročení nohou. Nejprve si stoupneme si tak, aby lano kladky při tahu nahoru bylo před tělem, dlaň směřovala k tělu a loket byl mírně pokrčený. S nádechem zvedáme ruku obloukem nahoru až do polohy rovnoběžné s podlahou. Dolů naopak vždy pouštíme s výdechem.


Přítahy osy k bradě


Tento cvik se specifický v tom, že činku vždy držíme nadhmatem. Tělo musí být zase zpevněné a ruce většinou máme na šíři ramen. S nádechem zvedejte činku směrem k bradě, nikoli výš! Lokty směřují od těla a osa činky se pohybuje těsně u těla. S výdechem činku kontrolovaně spouštějte do výchozí pozice.


Předpažování s jednoručkami


Základem je mírné rozkročení nohou a opravdu lehký předklon v pase. Tělo zase musí být celé zpevněné a činky držíme podél těla. Dlaně nasměrujeme k tělu. S nádechem plynule zvedáme ruce nahoru tak, abychom měli jednoručky ve výšce očí (paže jsou rovnoběžně s podlahou). S výdechem jednoručky pouštíme dolů.


Stahování kladky


U tohoto cviku je postoj na šířku ramen přibližně dva kroky od kladky. Kladku uchopte s nadhmatem, lopatky stáhneme k sobě a lokty tlačíme vysoko. S nádechem táhneme provazy plynule k sobě. Při dotahu vydechněte a s nádechem pouštíme zpět do výchozí polohy.


Krčení ramen s jednoručkami


Tento cvik je dobrý na rozvoj trapézových svalů. Při výchozí poloze rozkročíme nohy zase na šířku ramen čelem k jednoručce. Uchopíme je tak široko, aby ruce byly před nohami. Začneme ve spodní pozici, kde ruce necháme viset dolů. Pokrčením ramen přitáhneme jednoručky nahoru. Tím aktivujeme trapézy. V této pozici setrváme alespoň jednu sekundu. Následně se pomalu vrátíme do výchozí polohy. Lokty držíme po celou dobu propnuté, neměly by se téměř vůbec ohýbat.

Sledujte nás:
beason-fb  beason-insta

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení